TAKLİT BECERİSİNİN DİL GELİŞİMİNE ETKİSİ

 

 
 
 
 
Taklit Becerilerinin Dil Gelişimine Etkisi
 
 
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü Doçenti Figen Turan ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü öğretim görevlisi Meral Çilem Ökçün Akçamuş un 2013 yılında Türk Psikiyatri Dergisi’nde (24/2) yayınladıkları araştırmada otistik spektrum bozukluğu olan çocukların taklit becerilerinin hem normal gelişim gösteren hem de gelişim geriliği olan çoçukların taklit becerilerinden anlamlı derecede düşük olduğu, gelişim geriliği olan çocukların taklit becerileri ile normal gelişim gösteren çocukların taklit becerileri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur.
Aynı araştırmada ayrıca otizm spektrum bozukluğu olan çocukların taklit puanları ile alıcı dil ve ifade edici dil gelişimleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.
Turan ve Akçamuş un aktardıklarına göre, otizmli çocukların nesne ile yapılan ve nesnesiz taklit becerilerinde (-mış gibi eylem taklitlerinde ), yüz ifadesi taklit becerilerinde zorluklar yaşadığı gösterilmiştir. 
Taklit becerilerinin alt boyutlarının alıcı ve ifade edici dil, jestler, oyun, ortak ilgi ile ilişkili olduğunu aktaran Turan ve Akçamuş un araştırmasından sizin için derlediğimiz mesaj şudur: 
Dil ve oyun gelişimini beklemeden taklit gelişimini değerlendirerek otizmli çocukları daha erken tanır ve müdahale edersek erken dönemi etkin kullanmış oluruz.
EKLENME TARIHI : 13.03.2014 / GÖRÜNTÜLENME : 2815
faydalı linkler YANKIM ÖZEL EĞİTİM
faydalı linkler OYUN VE ÖNEMİ
faydalı linkler TAKLİT BECERİSİNİN DİL GELİŞİMİNE ETKİSİ
 
Programlar
Rehabilitasyon
Emp
Bilimsel Gelişmeler
Biz Kimiz
Hakkımızda
Binamız
Yönetim Kurulu Üyelerimiz
İnsan Kaynakları
 
Anasayfa yankım özel eğitim kurumu  İletişim yankım özel eğitim kurumu  Atak Mail
Web Tasarım & Hosting Atak Teknoloji
yankım özel eğitim kurumu